Friday, December 31, 2010

✿Azam Tahun 2011✿

Assalamualaikum...

Tahun baru dh datang blik dh...nie bermakna akan bertambah lagi la umur kte semua kan..Erm xskenya...hik2..umur pun dah tua jd perangai pun kne la berubah jd org dewasa..mampukah???huhu....
Erm..apa2 pun kte kne pandang ke hadapan..jgn pandang alik ikut blakang dh la yer...Apa pun hdup msty dteruskan wlaupun payah kte nk hdapi...

            

                                                                                                                                                           
Azam & cinta-cinta cita-cita korang yg korg berazam thun 2010 dh dilaksanakan atau belum??
                                                                                                                                                         

Azam azra thun lepas xla 100% berjaya dilaksanakan tp ad yg dh dilaksanakn..Alhamdulillah...Pada tahun 2010 byak cabaran &masalah yg azra hadapi dengan penuh dukacitanya...hu6....Tp yg pling azra sedih sangat azra khlngn org yg azra bgitu syg...ingatkn azra dh bertenu cnta sejaty azra..rupenya x...tp xpela..semua 2 dh berlaku kn..Azra hrap azra dapat menjadi manusia yg lbih bek & seorg yg taat kepada perintah ALLAH...

Apa pun azra ucapkan SELAMAT TAHUN BARU KEPADA SEMUA...Jadikn thun 2011 lbh bek dr sebelum n...Erm...azam & cita2 azra yg xtercapai tahun 2010 azra akn forwardkn k thun 2011...InsyaAllah azra akn buat yg terbek tuk Tahun baru n...Segala yang baik datang dari Allah, dan segala yang datangnya dari Allah adalah terbaik untuk kita.




Azam tahun baru azra:

| mau capai gpa yg bagus untuk diploma nie |
| mau jadi org yg berguna |
| mau bhgia bersama family & kwan2 |
| xmau dh titiskan airmata  kesedihan |
| mau lpe dia |
| xnk dh kapel2...khwin trus nty..huhu |
| nak bek2 nge semua org |
| nk lupa kisah lame |
| nk study hard & smart |
 | jd anak yg solehah |
| nk kurus |
| mahu jadi insan bhgia dunia akhirat |
| xmau musuh2 |
| mhu smpn wang |
| xmau jth cinta |

  • Cukupla..asenya tu ajew yg ada dlm kepala azra skrg n...apa pun..harap azam yg dh list kan 2 dpat dlaksanakan..InsyaAllah..


✿Banjir✿

Assalamualaikum...

  • Hujan!!!2 la perkara yg berlaku 3 ary tanpa henty kat terengganu n er..sekarang pun masih hujan nie...hujan mmg best kalu tdo kn...hu8..tp yg paling xbest banjir lor...erm...n3 azra sblum n azra ckap nk blik dungun kn3??tp xleh la...sedih bangat sangat ngat..hu6....
  • Bukan sedih xleh blik dungun tp sedih xleh ato brg kat dungun n...huwaaaa...pg2 xd awl ciap2 nk g dungun tau tp smpai j kat marang tgk kete rmai berenty..ingatkan xcident tp upe2nya xleh lalu..banjir...air yg mengalir kat jalan raye 2 mcm air sungai...laju sangat mengalir...
  • Selepas 2 pusing la blik..ingtkan nk blik dh mk cakap nk try lalu ikt wakaf tapai...ms kat jerangau plok air tinggi ag..huhu...smpai kete pn msk dalam air..xnpok sungguh air 2..ingatkan jalan...ble masuk dalam air 2 kreta x hidup...aishhh..bkn men brdebar ag tau..huhu...alhamdulillah ble start ket hdp blik..hu2
  • Kesian kat mk azra..dh la demam..bwak kete pn xsng duduk..sengal bdan..ksian azra tgk..azra nk bwak xpndai..hu2...fenim g2 j ary n..dk ulalng alik g2 j..hahahah..mk azra trus bring blik 2..msty ltih..ksian plok..maf neh mie shkn mie ary n..huk7
  • Erm..n xthu la esk blh g k x n...Mintak2 xbnjir dh esok..amin...K la...jom tdo..best tdo ms n er..hahhah...(grau ajew)
*ombak di kelulut*


Thursday, December 30, 2010

✿Pulang Ke Dungun✿

Assalamualaikum....

  • Esok azra akn ke dungun tp just antar brg j la slpas 2 blik rumah blik...Azra blik rumah semula coz mak drive sorg2 blik umah...adik xikt sb dye dmam...Ingatkan nk tman kwan azra yg kne jaga pejabat kolej redang tp xleh la..maf neh yuyu..huk3...
  • Erm...wlaupun aty n brat ag nk g dungun tp brg seme dh pack dh..tgu nk ltak dalm kete j n..huhu...Tgal 2 ary ag kte nk msuk thun bru kn...Azam azra yg 2010 pn xhbs ag laksana...kne frward k thun 2011 la plok..hahaha....
  • Erm..esok2 pg kne tolak awl2 k dungun..tp ms n azra msih blum tdo..mampukah nk bgn awl esk..hahhaa..xd mk azra ckp bdan dye ltih n sengal2 mcm nk dmam...adoyai,,,kalu la mk azra dmam esk sapela nk ato azra n..huk2...nk bwak kete sndri xpndai..huhu
  • Tp kn msalahnya skarng bilik kat redang 2 buka xlg...kan besok pergi awl2 tp pin2 xbukak ag...kne tgu smpai org pejabat datang la npoknya...huhu..tp azra abg pejabat 2 datang awl esok...azra pn kne blik awl esk sb mk nk g majlis pertunangan plok...
  • Yang jd msalah keduanya plok..azra n nk g x majlis pertunagn 2 besok??fenim2....kalu nk thu esok abg ex azra yg nok tunang...mmg teringin nk pergi tp xnk tgk mke ex azra 2 or...adoyai..fenim2...
  • Apa2pun tgu j la esok...kalu aty terbuka nk g azra g la...kalu x dk umh j la lyan tv..hhahah...k la..byak ckp plok...azra mau tdo dlu la..ngantuk la..good night semua...Have a sweet dream yer...

✿Petua untuk hati✿

Assalamualaikum....

Istimewa untuk hati yang sedang bersedih, jiwa yang sedang berduka, minda yang sedang berkecamuk, inilah petua terbaik buat mengubat resah dan gundah:
  • Amalkan tasbih, tahmid dan takbir - Inilah petua yang diberikan oleh Rasulullah SAW kepada anaknya Siti Fatimah.
  • Berdoa - Mohonlah kepadaNya. Ingatlah, doa itu senjata bagi orang mukmin.
  • Sibukan diri dengan sesuatu - Lakukan aktiviti yang boleh melupakan segala kekusutan seperti perbanyakan membaca al-Quran & pelbagai bahan bacaan, terlibat dengan aktiviti usrah, kemasyarakatan dan sebagainya.
  • Luahkan perasaan anda - Bermacam cara boleh digunakan untuk meluahkan perasaan. Carilah seseorang yang paling anda percaya (sebaiknya yang ada pertalian darah atau orang yang arif dalam agama), menulis diari atau catatan harian, menulis blog dan sebagainya.
  • Senyum - Apabila berada dalam tekanan, cubalah untuk senyum. Senyumlah dihadapan cermin dan lihatlah diri anda yang sedang tersenyum. Ia mampu menenangkan fikiran dan hati.




Wednesday, December 29, 2010

✿bola!!!oh!!!bola!!!✿

Assalamualaikum....


  • Bola!!!tu la penduduk malaysia skrg tengah fikir...mlm n pasukan negara kte berlawan nge pasukan negara jiran...iai2 indonesia...erm....msty semua org dk ngadap tv xd kn..hu3...smela mcm azra nie...wlaupun xminat,,ble tgk best jgk kn..ngeh3
  • Keluarga azra bkan men semangat ag tgk bla n tau...smapai kn g umah mak sedara nk tgk bla ramai2 la katekan...hu3...ble rmai org ckap lg meriah kan...bukan men riuh lg umah mak sedara azra xd....2 xtermasuk spupu laki ag 2..nie yg puan pn dh riuh kalu laki2 msty pecah punya rumah 2..ha4
  • azra n stakat tgk bleh la...kalu nk join lg blh...tlg buat bsing..ha3...tp mmg best tgk bla mlm n..ad semangat la pasukan negara kte ni kan...apa pun syabas la pasukan MALAYSIA dapat menang dalam Piala AFF Suzuki...mmg terbaik ah malaysia...lbih2 lag penjaga gol fahmi yg pndai menangkap bola 2...hu3..
  • Skarang azra n mmg ad semangat dh nk tgk bla n...mcm best j tgk bla n kn..hu3...ni la kali pertama MALAYSIA menjulang piala AFF SUZUKI selepas penantian selama 14 thun..SYABAS MALAYSIA!!!!



* ni la pemain utama bola sepak kte*

✿Pasangan✿

PENUHI PERMINTAAN pasangan agar dia berasa dirinya masih dihargai & disayangi, apabila pasangan meminta anda memutuskan hubungan dengan orang ke-3 tersebut...lakukan dengan segera TANPA memberi sebarang alasan/apabila si'dia' meminta meminta sesuatu perkara (yang baik), ikutilah segala arahan & kata...kan "Ya"...biarpun ia bersifat mengokong, yang pasti anda perlu mempamerkan rasa sayang & jujur terhadap pasangan anda....

Tuesday, December 28, 2010

✿Kolej REDANG✿

  • Erm..pelajar-pelajar uitm terengganu dh dapt thu blik dh...Alhamdulillah la...syukur dapt tempat berteduh...Erm..azra dapat dk kat kolej redang...mmg dr dlu dk c2 j..xubah2 ag la...mmg budak2 banking dk c2 la..nk ubah mcmane kn..ngeh3
  • nie kali pertama azra dk tingkat ats skali kat redang nie..org ckap duk puncak perdana..hu4..xtrun mane la gamoknya azra bler duk puncak perdana n erk...
  • aishhh...yg penting semuanya dh terpisah dh...budak2 banking dh xdk skali dh...ssh jgak mcm ni...kalu nk tnya soalan kne jalan dlu la 10 minit nk g redang dyeorg..ha9...org ckap exercise sket bia badan shat ket..hu2..
  • Apa yang penting geng SEVENTH semuanya dh dk kat len2...azra j yg ad kat ats redang 4 tu..hu7..ssh dh la nk borak2 mcm dlu..kne jadi pendiam plok la lps n..huahua..
  • Azra harap roomate azra 2 bek orgnya mcm azra..hahaha(bek k??)...tp yg penting azra harap dapt sesuaikn dri nge roomate baru n er...harap2 dapat bergaul dgn dyeorg...
  • azra ase junior dk dgn azra sb azra dh jd senior besar dh kat c2..huhu..erm,,dh sem akhir kat sne ekpun..huhu...tp xthu lg la pyer roomate azra n...kalu junior..xpyah bmbmg la azra n xakn buli korg..agak2 korg buli azra blik..hahaha...
  • Haha..byok plok bicara azra ary n...smpai cni j la...org xkn bc pn n3 azra n..tp xpela...azra mau ckap2 kat cni...huhu...k la...good night semua..

Wednesday, December 22, 2010

✿Antinuclear Antibody✿

ﺒﺴﻢﷲﺍﻠﺮﺤﻤﻦﺍﻠﺮﺤﻴﻢ
ﺍﻠﺴﻼﻡ ﻋﻠﻴﻜﻡ
  • Msty korang tertanya2 apa antinuclear antibody ni kan..Erm ,sbnarnya azra pn xthu specific tuk name n apa..Tp yg penting n adalah sejenis penyakit...
  • Azra pn xthu apa sebnarnya penyakit ni..Doctor hnya ckap ANA azra positive & doctor xpasty ap ag penyakit azra n..huhu...Doctor ad ckap ANA ni berkaitan dengan sel2 dalam badan...Azra xfham sbnrnya doctor ckap ap..huhu...azra cme mengiyakn ajela ap yg doctor ckap 2...
  • Azra ada cr jgak jenis penyakit n kat tenet tp masalahnya azra xfham la bhse bio n er..huhu maklumlah xambk bio ms koloh dlu..huhu
  • Erm dalam sebulan ag azra kne g ambk darah plok tuk cek berkaitan nge ANA ni la..Ary 2 ms ambk first time darah kat hspital ni kan,ad la nurse 2..dh tua dh pn..xsenyum langsung..org ckap xperamah la..biasanya nurse kan peramah kan...Habs lbam tgn ni nurse 2 sloh suntik azra..ad k ptt darah azra tersembul kuar..huhu...
  • Byak jgk la azra ambk darah 2..6 botol kecik j pun..huhu...nurse 2 nk mrah azra sb terlalu byak kne ambk darah..huhu...(nk wak mcmane kn..dh terpaksa..huhu)...Doctor suh ambk darah sekali ag 2 sb dye bilang ckap ms azra ambk drah first 2 kmgkinan azra xshat sb 2 positive...
  • Azra hrap darah yg ambk tuk kali kedua n negative la...Amin....Mudah-mudahan azra xada penyakit yg berbahaya...
  • Byak plok la azra bleber cakap kat cni mlm n...Ntah ad k x au yg bc n3 azra n er..huhu...Tkpela...Bia azra syok sndri sdh...hik2...
  • Apa pun teman2 jagela kshatan yer...Yg pnting hdp msty happy tau..jgn sdih2...

Monday, December 20, 2010

✿Makanan yang mengandungi unsur khinzir✿

ﺒﺴﻢﷲﺍﻠﺮﺤﻤﻦﺍﻠﺮﺤﻴﻢ
ﺍﻠﺴﻼﻡ ﻋﻠﻴﻜﻡ
  • Azra dapat mesej dari seorg kwan azra...dye mnyatakan banyak barang especially makanan yg mengandungi unsur2 babi khinzir....kte mmg xsdar kmgkinan mkanan yg kte mkn slame n mengandungi unsur2 babi khinzir..
  • So,azra ingin berkongsi tentang perkara n pada semua...Harap ap yg azra smpaikan n dapat korg semua sebarkan kepada umat islam tntng perkara nie...
  • Tiada apa masalah dengan binatang ini. Cuma sekadar haram dimakan oleh syariah Islam....

SENARAI BARANG YANG MENGANDUNGI LEMAK **** 


> 1. Minyak Masak LAM SOON ( Cap Helang & Buruh 
> 2. Ubat Pearl Cream Arche ( Thailand )

> 3. Ajinomoto ( Thailand ) 
> 4. Ais Krim Harga RM1.00 ke atas 
> 5. Semua tauhu buatan Orang Cina 
> 6. Sabun LUX & Lotion Badan Buatan Malaysia , USA , & Thailand 
> 7. Sabun FAB berbuku 
> 8. Lobak Jeruk 
> 9. Mee & Kueteow basah ( buatan Cina) 
> 10. Krim Muka Hazeline Snow 

Sunday, December 19, 2010

✿KAWAN✿

ﺒﺴﻢﷲﺍﻠﺮﺤﻤﻦﺍﻠﺮﺤﻴﻢ

ﺍﻠﺴﻼﻡ ﻋﻠﻴﻜﻡ



♥Kawan
nak sebut memang mudah
tapi hakikatnya
nak cari kawan sejati punya la payah..

♥Kawan
bila tak ada kita cari
tapi bila dia di depan mata kita tak hargai

♥Kawan
bila kawan berjanji kita nak dia tepati..
terlewat seminit muncung kita panjang sedepa
alasan kawan langsung tak nak dengar
tapi kalo kita yang tak tepati
manisnya bibir menuturkan maaf..

♥Kawan
bila kita ada masalah kawan setia di sisi..
bukan setakat nasihat malah wang ringgit pun sanggup bagi
waktu tu kita rasa dia la sahabat sehidup semati..
tapi bila kawan dihimpit masalah
kita biarkan dia menangis sendiri
jangankan mendekati, bertanya khabar jauh sekali

♥Kawan
bila kita perlukan pertolongan kawan disisi sedia membantu
berat sama dipikul ringan sama dijinjing
tak pernah sekali pun dia merungut
tapi bila kawan meminta sedikit kudrat kita
tak habis-habis cerita kita jual
kononnya kawan menyusahkan kit
a

♥Kawan
kawan simpan semua rahsia kita
kalo kita buat salah,kawan rela terima hukuman
tapi bila kawan tersilap langkah
laju mulut kita menabur cerita
kononnya kawan punya angkara
tak layak berkawan dengan kita
walaupun hakikatnya kita turut sama melakuka
n

♥Kawan
waktu kita susah kita cari kawan
kita mengeluh bila kita tak ada kawan
kita menangis bila kita ditakdirkan bersendirian
tapi...
kita tak pernah nak hargai nilai sebuah persahabatan
kita tak tahu nak balas budi kawan biarpun bukan itu yang diharapkan kawa
n

♥Kawan
kawan selalu memberi
kawan tak minta dibalas
tapi
sebagai kawan kita kena la beringat
bukan wang ringgit yang kawan dambakan
bukan kudrat tenaga yang kawan tagihkan
tapi
secebis kejujuran dan secarik kasih sayang yang dipertaruhkan
sebagai tanda persahabatan sejati.