Thursday, May 12, 2011

Apa Hebatnya Solat Di Awal Waktu?


Waktu Subuh

Sebagai contoh, pada waktu Subuh alam berada dalam spektrum warna biru muda yang bersamaan dengan frekuensi tiroid yang mempengaruhi sistem metabolisma tubuh.
Jadi warna biru muda atau waktu Subuh mempunyai rahsia berkaitan dengan penawar/rezeki dan komunikasi.
Mereka yang kerap tertinggal waktu Subuhnya ataupun terlewat secara berulang-ulang kali, lama kelamaan akan menghadapi masalah komunikasi dan rezeki.
Ini kerana tenaga alam iaitu biru muda tidak dapat diserap oleh tiroid yang mesti berlaku dalam keadaan roh dan jasad bercantum (keserentakan ruang dan masa) - dalam erti kata lain jaga daripada tidur.
Di sini juga dapat kita cungkil akan rahsia diperintahkan solat di awal waktu.
Bermulanya saja azan Subuh, tenaga alam pada waktu itu berada pada tahap optimum.
Tenaga inilah yang akan diserap oleh tubuh melalui konsep resonan pada waktu rukuk dan sujud.
Jadi mereka yang terlewat Subuhnya sebenar sudah mendapat tenaga yang tidak optimum lagi.

Waktu Zohor

Warna alam seterusnya berubah ke warna hijau (Isyraq & Dhuha) dan kemudian warna kuning menandakan masuknya waktu Zohor.
Spektrum warna pada waktu ini bersamaan dengan frekuensi perut dan hati yang berkaitan dengan sistem penghadaman.
Warna kuning ini mempunyai rahsia yang berkaitan dengan keceriaan.
Jadi mereka yang selalu ketinggalan atau terlewat Zuhurnya berulang-ulang kali dalam hidupnya akan menghadapi masalah di perut dan hilang sifat cerianya. Orang yang tengah sakit perut ceria tak?

Waktu Asar

Kemudian warna alam akan berubah kepada warna oren, iaitu masuknya waktu Asar di mana spektrum warna pada waktu ini bersamaan dengan frekuensi prostat, uterus, ovari dan testis yang merangkumi sistem reproduktif.
Rahsia warna oren ialah kreativiti.
Orang yang kerap tertinggal Asar akan hilang daya kreativitinya dan lebih malang lagi kalau di waktu Asar ni jasad dan roh seseorang ini terpisah (tidur la tu).
Dan jangan lupa, tenaga pada waktu Asar ni amat diperlukan oleh organ-organ reproduktif kita.

Waktu Magrib

Menjelang waktu Maghrib, alam berubah ke warna merah dan di waktu ini kita kerap dinasihatkan oleh orang-orang tua agar tidak berada di luar rumah.
Ini kerana spektrum warna pada waktu ini menghampiri frekuensi jin dan iblis (infra-red) dan ini bermakna jin dan iblis pada waktu ini amat bertenaga kerana mereka resonan dengan alam.
Mereka yang sedang dalam perjalanan juga seelok-eloknya berhenti dahulu pada waktu ini (solat Maghrib dulu la) kerana banyak interferens (pembelauan) berlaku pada waktu ini yang boleh mengelirukan mata kita.
Rahsia waktu Maghrib atau warna merah ialah keyakinan, pada frekuensi otot, saraf dan tulang.

Waktu Isyak

Apabila masuk waktu Isyak, alam berubah ke warna Indigo dan seterusnya memasuki fasa Kegelapan.
Waktu Isyak ini menyimpan rahsia ketenteraman dan kedamaian di mana frekuensinya bersamaan dengan sistem kawalan otak.
Mereka yang kerap ketinggalan Isyaknya akan selalu berada dalam kegelisahan.
Alam sekarang berada dalam Kegelapan dan sebetulnya, inilah waktu tidur dalam Islam.
Tidur pada waktu ini dipanggil tidur delta di mana keseluruhan sistem tubuh berada dalam kerehatan.

Qiamullail

Selepas tengah malam, alam mula bersinar kembali dengan warna putih, merah jambu dan seterusnya ungu di mana ianya bersamaan dengan frekuensi kelenjar pineal, pituitari, talamus dan hipotalamus.
Tubuh sepatutnya bangkit kembali pada waktu ini dan dalam Islam waktu ini dipanggil Qiamullail.
Begitulah secara ringkas perkaitan waktu solat dengan warna alam.
Manusia kini sememangnya telah sedar akan kepentingan tenaga alam ini dan inilah faktor adanya bermacam-macam kaedah meditasi yang dicipta seperti taichi, qi-gong dan sebagainya.
Semuanya dicipta untuk menyerap tenaga-tenaga alam ke sistem tubuh.
Kita sebagai umat Islam sepatutnya bersyukur kerana telah di’kurniakan’ syariat solat oleh Allah s.w.t tanpa perlu kita memikirkan bagaimana hendak menyerap tenaga alam ini.
Hakikat ini seharusnya menginsafkan kita bahawa Allah s.w.t mewajibkan solat ke atas hamba-Nya atas sifat pengasih dan penyayang-Nya sebagai pencipta kerana Dia tahu hamba-Nya ini amat-amat memerlukan-Nya.
Adalah amat malang sekali bagi kumpulan manusia yang amat cuai dalam menjaga solatnya tapi amat berdisiplin dalam menghadiri kelas taichinya.
Wallahualam.

Tuesday, May 3, 2011

Hari-hari sebelum berpisah

Assalamualaikum..
Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang..

Tiba-tiba jer teringat kat kawan-kawan banking..huwaa..ase nak nangis jew... rindunya kat korang semua..bila agaknya kte nak jumpa lagi..huk2... Cuti 4 bulan nie kamu semua buat ap  yer.. Baru-baru nie azra happy sangat masa ad jamuan kat umah kawan azra nie.mak dia buat jamuan sempena perpisahan kami semua.. semua datang termasuk budak-budak laki..kteorg happy sangat mcam xad exam jew..huhu...padahal exam 2 paper ag dalam satu ary..azra sempat ambk beberapa gambar..hehhe..

menunggu van kuning...(van sekolah)


khusyuknya korang makan

dekat umah yuyu nie azra dan kawan-kawan bukan saje disediakan makanan..tapi juga mainan tau..hehehe..
mmg sporting la mak yuyu nie..terima kasih mak cik.. selepas makan azra & kawan-kawan main la mainan yg disediakan nie..hehehe

pemain saidina...


pemain block..(btol x au eja..hehe)

pemain carrom

pemain congkak

sempena 6 sem kami bersama

p/s:rindu sangat-sangat kat korang!!

Monday, May 2, 2011

Bahaya Tidur Dengan Lampu Menyala

Assalamualaikum...
Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang...



Tidur adalah kegiatan yang membuat diri kita segar kembali. Rasa lelah kita akan hilang jika lenyap jika kita telah tidur yang cukup. Namun siapa yang tahu kalau tidur yang cukup itu belum cukup jika tidak melakukan tidur yang sehat. Tidur yang sehat memiliki beberapa syarat, salah satunya dengan mematikan lampu ketika kita tidur. Kenapa? Karena tidur dengan lampu menyala akan beresiko terkena penyakit leukimia. Para ilmuwan berpendapat bahwa tubuh memerlukan suasana gelap dalam menghasilkan zat kimia untuk melawan kanser. Karena lampu yang menyala dapat menghentikan produksi zat melatonin.

Prof. Rusle Reiter dari Texas University yang memimpin penelitian, mengatakan “Sekali Anda tidur dan tidak mematikan lampu selama 1 menit, otak anda akan langsung mendeteksi bahwa lampu menyala seharian dan produksi zat melatonin akan menurun. Sebuah konferensi tentang anak penderita leukimia yang diadakan di London menyatakan bahwa orang yang menyalakan lampu saat tidur pada malam hari lebih besar peluangnya terkena kanser.
Hal ini menekan produksi melatonin dimana normalnya terjadi antara jam 9 malam sampe dengan jam 8 pagi. Penelitian terdahulu telah menunjukan bahwa orang-orang yang paling mudah terserang adalah para pekerja shift yang memiliki risiko terkena kanser payudara.

Pada kenyataannya, orang-orang buta yang tidak rentan terhadap melatonin, memiliki resiko yang lebih rendah terhadap kanser. Maka, para orang tua disarankan untuk menggunakan lampu yang suram atau berwarana kuning jika anak-anaknya takut akan kegelapan.

Waallahualam....

Sunday, May 1, 2011

CONTEST SUKA-SUKA:JOM TEKA BERAPA DUIT TABUNG LISA

Assalamualaikum...
Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang..

Azra nak join contest lisa nie tau..hehe


[ klik gambar untuk join contest nie ]

azra teka duit dalam tabung lisa nie ada RM 90...